9.03.2023 r.
Historia złożonych deklaracji – nowa
usługa w e-Urzędzie Skarbowym
- Dzięki nowej usłudze w e-Urzędzie Skarbowym (e-US) podatnicy mogą przeglądać złożone deklaracje elektroniczne, pobierać je i drukować.
- Do e-US zostały też wprowadzone deklaracje złożone w formie papierowej.
Podatnicy mogą podejrzeć deklarację złożoną elektronicznie, pobrać ją w postaci pliku .xml i wydrukować w formacie .pdf. Na wydruku będzie widoczny numer dokumentu.
Uruchomienie nowej funkcjonalności wymagało wprowadzenia do e-Urzędu Skarbowego blisko 190 mln rekordów danych.
Usługa jest rozbudowywana i już wkrótce podatnicy będą mieli dostęp do kolejnych deklaracji w podatku PIT (złożonych przez płatników), a także VAT.
E-korespondencja
W e-US można również prowadzić korespondencję z urzędem skarbowym. Dzięki temu, bez wychodzenia z domu, na dowolnym urządzeniu, 24/7, można złożyć m. in. wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości dochodu, zgłoszenie ZAP-3, czynny żal, czy wniosek o stwierdzenie nadpłaty.
Po zalogowaniu do serwisu warto również wyrazić zgodę na elektroniczne doręczenia. W ten sposób zyskujemy możliwość otrzymywania pism w formie elektornicznej. Dzięki wyrażonej zgodzie urząd powiadomi SMSem lub mailem o tym, że pismo z urzędu skarbowego czeka już na podatnika w systemie.
Usługa elektronicznych doręczeń gwarantuje szybki dostęp do potrzebnego dokumentu - np. zaświadczenie o wysokości dochodu podatnika zostanie wygenerowane i udostępnione w niecałe 5 min. Co ważne, wydane w ten sposób zaświadczenie, zwolnione jest z opłaty skarbowej.