Projekt „Inicjatywa: Równe szanse” - Powiatowy Urząd Pracy w Szamotułach

HtmlBox

Rynek pracy

Rynek pracy

Aktualności

Projekt „Inicjatywa: Równe szanse”

Fundacja Niezależni - Projekt „Inicjatywa: Równe szanse” nr FEWP.06.03-IP.01-0051/23 zaprasza do udziału w projekcie „Inicjatywa: Równe szanse” 
nr FEWP.06.03-IP.01-0051/23 realizowanego przez „FUNDACJA NIEZALEŻNI” w partnerstwie z firmą  SMART BUSINESS Ewa Ślaga w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytet 6: Fundusze Europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie FEWP.06.03 Wyrównywanie szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy.

GŁÓWNYMI CELAMI PROJEKTU od 1.10.2024 do 28.02.2026 są:
1) zwiększenie świadomości, wiedzy i kompetencji u 344 (206K/138M) odbiorców działań wspierających równouprawnienie płci, w tym pracowników 60  Mikro Małych Średnich Przedsiębiorstw [MMŚP] objętych wsparciem, z terenu województwa wielkopolskiego w zakresie równości praw kobiet i mężczyzn na rynku pracy i przeciwdziałania dyskryminacji
2) wzmocnienie zdolności do zatrudnienia i aktywnego udziału w życiu społeczno-zawodowym 60 kobiet powyżej 18 roku życia, bez zatrudnienia, zamieszkujących według Kodeksu Cywilnego w województwie wielkopolskim.

PROJEKT SKIEROWANY JEST DO:

  • MMŚP z siedzibą w województwie wielkopolskim,
  • Osób dorosłych (powyżej 18 roku życia),pracujących, zamieszkujących w rozumieniu Kodeksu Cywilnego w województwie wielkopolskim
  • Kobiet, powyżej 18 roku życia, zamieszkujących w rozumieniu Kodeksu Cywilnego w województwie wielkopolskim, pozostających bez pracy

W RAMACH PROJEKTU UCZESTNICY/CZKI PROJEKTU [UP] MOGĄ SKORZYSTAĆ Z NASTĘPUJĄCYCH FORM WSPARCIA:

  • Szkolenia dla MMŚP i ich pracowników w obszarze równości szans kobiet i mężczyzn na lokalnym rynku pracy – 120 UPx42h/grupę

Wsparcie dla MMŚP i ich pracowników rozpoczną szkolenia w obszarze równości szans kobiet i mężczyzn na lokalnym rynku pracy [łącznie 15 grup (po 8 osób) x 42h; 7h/dzień; 6 dni/grupę, 1-2 dni/tydzień] z zakresów:
*RÓWNOUPRAWNIENIE NA RYNKU PRACY ORAZ ZAPOBIEGANIE DYSKRYMINACJI NA RYNKU PRACY (3 dni*7h) – statystyki lokalnego rynku pracy pod kątem płci, prawo pracy w zakresu równości, istota dyskryminacji bezpośredniej i pośredniej, istota molestowania (w tym seksualnego), zasada równego traktowania, prawo do jednakowego wynagrodzenia, obowiązki pracodawcy i prawa pracownika w zakresu dyskryminacji, dyskryminacja w rekrutacji, nierówne traktowanie współpracowników i ich prawa, mobbing istota i przeciwdziałanie
*PRZEŁAMYWANIE STEREOTYPÓW ZWIĄZANYCH Z PŁCIĄ (1 dzień*7h) – definicja i istota stereotypów, rola języka a stereotypy, przykłady stereotypów związanych z płcią na rynku pracy: postrzeganie zawodów jako „kobiecych” i „męskich”, stereotypy w rekrutacji; „tradycyjny” podział obowiązków domowych, zjawiska „szklanego sufitu” i „lepkiej podłogi”, sposoby przeciwdziałania stereotypom, dobre praktyki wolne od stereotypów
*ZWIĘKSZENIE RÓWNOWAGI POMIĘDZY ŻYCIEM ZAWODOWYM A PRYWATNYM (2 dni*7h) – elastyczne formy zatrudnienia – wady i zalety, um. o pracę na czas określony i nieokreślony, elastyczna organizacja czasu pracy (w tym m.in. ruchomy czas pracy, praca zdalna), efekty implementacji tzw. dyrektywy rodzicielskiej i dyrektywy work-life balance, uprawnienia pracowników pełniących rolę rodziców/opiekunów, urlopy i zwolnienia od pracy, przerwy w pracy, obowiązki organizacyjne i informacyjne pracodawcy.
 Szkolenia prowadzić będą do nabycia przez Uczestników/czki Projektu kompetencji [zg.z Wytycznymi dot. monitorowania postępu rzeczowego…].

  • Szkolenia dla osób fizycznych z własnej inicjatywy chcących podnosić wiedzę i kompetencje w obszarze równości praw kobiet i mężczyzn – 80 UPx42h/grupę

Analogicznie jak we wsparciu MMŚP, dla osób fizycznych, będących pracującymi, z własnej inicjatywy chcących podnieść wiedzę i kompetencje Wnioskodawca także przewidział szkolenia w obszarze równości szans kobiet i mężczyzn na lokalnym rynku pracy [łącznie 10 grup (po 8 osób) * 42h; 7h/dzień; 6 dni/grupę, 1-2 dni/tydzień] z zakresów:
*RÓWNOUPRAWNIENIE NA RYNKU PRACY ORAZ ZAPOBIEGANIE DYSKRYMINACJI NA RYNKU PRACY (3 dni * 7h) – statystyki lokalnego rynku pracy pod kątem płci, prawo pracy w zakresie równości, istota dyskryminacji bezpośredniej i pośredniej, istota molestowania (w tym seksualnego), zasada równego traktowania, prawo do jednakowego wynagrodzenia, obowiązki pracodawcy i prawa pracownika w zakresu dyskryminacji, dyskryminacja w rekrutacji, nierówne traktowanie współpracowników i ich prawa, mobbing – istota i przeciwdziałanie
*PRZEŁAMYWANIE STEREOTYPÓW ZWIĄZANYCH Z PŁCIĄ (1 dzień * 7h) – definicja i istota stereotypów, rola języka a stereotypy, przykłady stereotypów związanych z płcią na rynku pracy: postrzeganie zawodów jako „kobiecych” i „męskich”, stereotypy w rekrutacji; „tradycyjny” podział obowiązków domowych, zjawiska „szklanego sufitu” i „lepkiej podłogi”, sposoby przeciwdziałania stereotypom, dobre praktyki wolne od stereotypów
*ZWIĘKSZENIE RÓWNOWAGI POMIĘDZY ŻYCIEM ZAWODOWYM A PRYWATNYM (2 dni *7h) – elastyczne formy zatrudnienia – wady i zalety, umowy o pracę na czas określony i nieokreślony, elastyczna organizacja czasu pracy (w tym m.in. ruchomy czas pracy, praca zdalna), efekty implementacji tzw. dyrektywy rodzicielskiej i dyrektywy work-life balance, uprawnienia pracowników pełniących rolę rodziców/opiekunów, urlopy i zwolnienia od pracy, przerwy w pracy, obowiązki organizacyjne i informacyjne pracodawcy.
 Szkolenia prowadzić będą do nabycia przez Uczestników/czki Projektu kompetencji [zg.z Wytycznymi dot. monitorowania postępu rzeczowego…].

  • Doradztwo indywidualne dla osób fizycznych z własnej inicjatywy chcących podnosić wiedzę i kompetencje w obszarze równości praw kobiet i mężczyzn – 40 UP*6h/UP

Po zakończeniu wsparcia szkoleniowego dla połowy osób fizycznych, będących pracującymi, z własnej inicjatywy chcących podnieść wiedzę i kompetencje w zakresie praw kobiet i mężczyzn na rynku pracy przewidziano doradztwo w obszarze równości szans kobiet i mężczyzn mające na celu pogłębienie i uszczegółowienie wiedzy dostarczonej podczas szkoleń (w zadaniu poprzedzającym) w obszarze równości praw kobiet i mężczyzn /zapobiegania dyskryminacji / przełamywania stereotypów / zwiększania równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.
[40 UP * 6 h/UP; średnio 2-3 dni/UP]

  • Konferencje wraz z warsztatami dla osób fizycznych z własnej inicjatywy chcących podnieść wiedzę i kompetencje w zakresie praw kobiet i mężczyzn na rynku pracy – 144 UP

Dla 144 UP (86K/58M) pracujących, z własnej inicjatywy chcących podnieść wiedzę i kompetencje, innych niż osoby objęte wsparciem w zad. 3-4, Wnioskodawca przewidział inną formę (dla części bardziej dostępną ze względu na dwudniowy wymiar wsparcia). W ramach każdej konferencji przewidziano:

Dzień 1 (sesja wspólna: 4 konferencje x 36UP x ok.8-9h):
– prowadzący który poprowadzi konferencję od strony konferansjerskiej oraz merytorycznej, w tym moderował będzie nw. panel dyskusyjny i sesję networkingową
– 5 wykładów (każdy ok. 1h) prowadzonych przez 5 różnych specjalistów
– panel dyskusyjny (ok. 1,5 h) z udziałem 5 ww. wykładowców
– sesja networkingowa (ok.45 minut)

Na każdej konferencji wykładowcy i dokładne zakresy tematy wykładów mogą się od siebie różnić, lecz zawsze dotyczyć będą zakresów związanych z równością szans Kobiet i Mężczyzn, w tym:
– pojęć związanych z kwestiami równości Kobiet i Mężczyzn
– przejawów dyskryminacji ze względu na płeć
– równouprawnienia Kobiet i Mężczyzn w kontekście przepisów prawa w Polsce
– przesłanek i regulacji prawnych z zakresu polityki równości UE
– dobrych praktyk w zakresie równości Kobiet i Mężczyzn
– rozwiązań sprzyjających wypracowaniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym
– zwalczania stereotypów płciowych i uprzedzeń
– ekonomicznych i społecznych konsekwencji braku równości

Dzień 2 (sesje warsztatowe: 4 konferencje x 2 tematy x 4h x 4 grupy (po średnio 9 osób)): W ramach 2.dnia każdy z 36UP weźmie udział w 2 wybranych przez siebie spośród 4 tematów warsztatów:
– PRAWO PRACY W ZAKRESIE RÓWNOŚCI, w tym zasada równego traktowania, obowiązki pracodawcy i prawa pracownika, dyskryminacja w rekrutacji
– PRZEŁAMYWANIE STEREOTYPÓW PŁCI, w tym istota i identyfikowanie stereotypów, rola języka a stereotypy, sposoby przeciwdziałania stereotypom
– WORK-LIFE BALANCE, w tym elastyczne formy zatrudnienia, elastyczna organizacja czasu pracy, urlopy i zwolnienia od pracy
– NIEZBĘDNIK PSYCHOLOGICZNY, w tym sposoby reagowania na dyskryminację, podstawy asertywności i skutecznej komunikacji.

Warsztaty prowadzić będą do nabycia przez UP kompetencji [zg.z Wytycznymi dot. monitorowania postępu rzeczowego…].

  • Identyfikacja potrzeb i opracowanie Indywidualnych Planów Działania – 60 UP*4h/UP

Udzielenie wsparcia zostanie poprzedzone identyfikacją potrzeb UP (w tym m.in. w zakresie potrzeb szkoleniowych lub walidacyjnych (potwierdzenie nabytych wcześniej kwalifikacji i kompetencji)) i możliwości doskonalenia zawodowego oraz opracowaniem/aktualizacją dla każdego UP INDYWIDUALNEGO PLANU DZIAŁANIA [IPD]. W toku indywidualnych spotkań [60 UP*4h/UP;2 spotk./UP] doradca zawodowy (z wykorzystaniem wystandaryzowanego narzędzia) zdiagnozuje potrzeby i możliwości każdej UP w zakresie doskonalenia zawodowego, stopnia oddalenia od rynku pracy, aktualnego stanu wiedzy, kwalifikacji, kompetencji, doświadczenia, zdolności i przeciwwskazań do wykonywania określonych zawodów.
Efektem spotkań z doradcą będzie opracowanie lub aktualizacja dla każdej UP IPD, zawierającego formy wsparcia proj. kompleksowe i konieczne do realizacji w kontekście sytuacji UP, działania do samodzielnej realizacji oraz termin i warunki zakończenia IPD. W przygotowaniu IPD zostaną wzięte pod uwagę trendy panujące na rynku pracy (w tym pożądane przez pracodawców umiejętności) przy uwzględnieniu potrzeb UP, wynikających z ich wiedzy, umiejętności i kompetencji oraz kwalifikacji do wykonywania danego zawodu.
Podczas opracowywania IPD (obowiązkowo dla Kobiet w wieku 18-29 lat) doradca dokona także oceny umiejętności cyfrowych oraz (w razie zidentyfikowania takiej potrzeby) zaplanuje uzupełnienie poziomu tych kompetencji. Wszystkie Kobiety poniżej 30 r.ż. otrzymają dobrej jakości ofertę zatrudnienia, dalszego kształcenia, przygotowania zawodowego lub stażu w ciągu czterech miesięcy od dnia przystąpienia danej osoby do proj. Każda z UP otrzyma ofertę wsparcia, obejmującą takie formy pomocy, które zostaną zidentyfikowane u niej jako niezbędne w celu poprawy sytuacji na rynku pracy lub uzyskania zatrudnienia. Wsparcie będzie odpowiednio udokumentowane. 

  • Treningi kompetencji społecznych w kontekście równości szans kobiet i mężczyzn na lokalnym rynku pracy – 60UPx48h/UP

Każda UP weźmie udział w 4 GRUPOWYCH TRENINGACH KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH realizowanych w kontekście równości szans Kobiet i Mężczyzn [6 grup (po 10UP) *4 tematy*12h/temat; tj. łącznie 60 UP*48h/UP; 8 dni/grupę]:
*PRAWO PRACY W ZAKRESIE RÓWNOŚCI – istota dyskryminacji bezpośredniej i pośredniej, istota molestowania (w tym seksualnego), zasada równego traktowania, prawo do jednakowego wynagrodzenia, obowiązki pracodawcy i prawa pracownika w zakresie dyskryminacji, dyskryminacja w rekrutacji
*PRZEŁAMYWANIE STEREOTYPÓW PŁCI – istota stereotypów, rola języka a stereotypy, przykłady stereotypów związanych z płcią na rynku pracy: postrzeganie zawodów jako „kobiecych” i „męskich”, stereotypy w rekrutacji; „tradycyjny” podział obowiązków domowych, zjawiska „szklanego sufitu” i „lepkiej podłogi”, sposoby przeciwdziałania stereotypom
*RÓWNOWAGA MIĘDZY ŻYCIEM ZAWODOWYM A PRYWATNYM – elastyczne formy zatrudnienia, elastyczna organizacja czasu pracy, urlopy i zwolnienia od pracy, uprawnienia pracowników będących rodzicami/opiekunami
*SKUTECZNA KOMUNIKACJA I ASERTYWNOŚĆ – kształtowanie pozytywnych relacji z bliskimi, pracodawcami i współpracownikami, wyrażanie własnego zdania/potrzeb, reagowanie na zachowania dyskryminacyjne.

Treningi prowadzić będą do nabycia przez UP kompetencji [zg.z Wytycznymi dot. monitorowania postępu rzeczowego…].

  • Szkolenia podnoszące kompetencje cyfrowe – 18 UPx80h/UP

Wsparcie będzie zgodne ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce. W zw., z tym dla 18 UP (w tym obowiązkowo dla K młodych do 29 roku życia u których zdiagnozowano taką potrzebę) zaplanowano uzupełnienie poziomu kompetencji w ramach SZKOLEŃ PODNOSZĄCYCH KOMPETENCJE CYFROWE O PROFILU OGÓLNYM [3 grupy (po 6 UP) * 5 tematów * 16h/temat; łącznie 18 UP*80 h/UP; 13 dni/grupę; 6-7h/dzień].

Zakres merytoryczny zajęć odpowiada ramie „Digital Competence Framework” (DIGCOMP) i obejmuje opracowane przez Fundację ECCC 5 MODUŁÓW TEMATYCZNYCH na poziomie podstawowym A – 16 godz./moduł:
1.INFORMACJA – m.in. przeglądanie, szukanie, filtrowanie i przechowywanie informacji
2.KOMUNIKACJA – m.in. wykorzystanie narzędzi cyfrowych i aplikacji, dzielenie się informacjami i zasobami
3.TWORZENIE TREŚCI – m.in. tworzenie, integracja i przetwarzanie treści
4.BEZPIECZEŃSTWO – m.in. narzędzia służące ochronie, ochrona danych osobowych
5.ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW – m.in. rozwiązywanie problemów technicznych, innowacyjność i twórcze wykorzystanie technologii.

Szkolenia zakończą się formalnym wynikiem oceny i walidacji oraz będą dawać możliwość uzyskania certyfikatu ECCC (lub równoważnego). Certyfikacja nastąpi po walidacji, w sytuacji kiedy właściwy organ uzna, że dana UP osiągnęła efekty uczenia się spełniające określone standardy. UP uzyskają certyfikaty ECCC po zdaniu egzaminów z każdego z 5 modułów.

  • Indywidualne poradnictwo psychologiczne – 30UPx6h/UP

W zależności od potrzeb zdiagnozowanych w IPD przez doradcę, 50% tj.30 UP, w celu lepszego radzenia sobie z problemami intrapsychicznymi i zawodowymi otrzyma wsparcie w postaci INDYWIDUALNEGO PORADNICTWA PSYCHOLOGICZNEGO, które zwiększy motywację do zmian oraz poprawi wiarę we własne możliwości (szczególnie ważne w przypadku kobiet, w tym DBB, pozostających poza rynkiem pracy ze względu na obowiązki opiekuńcze). Wsparcie będzie odpowiedzią na bariery UP, które często zmagają się z wycofaniem, apatią, problemami rodzinnymi czy poczuciem niższej wartości. Podczas indywidualnych spotkań z UP [30 UP * 6h/UP; 3 dni/UP] psycholog wesprze realizację IPD, budując motywację, zwiększając samoocenę i pomagając rozwiązać bieżące trudności w sferze zawodowej i osobistej, co pozwoli osiągnąć trwałe efekty zmiany postaw i sytuacji UP.

  • Indywidualne poradnictwo prawne – 30UPx4h/UP

Aby lepiej radzić sobie z problemami z otoczeniem, UP wykazujące potrzebę otrzymania pomocy prawnej, wezmą udział we wsparciu w postaci INDYWIDUALNEGO PORADNICTWA PRAWNEGO [30 UP*4h/UP; 2 spotkania/UP]. Poradnictwo wyposaży UP w wiedzę dotyczącą praw przysługujących na rynku pracy, obowiązujących regulacji prawnych, możliwych form pomocy. Ponadto zgodnie z potrzebami, doradca udzieli UP informacji z zakresu prawa rodzinnego / pracy / ubezpieczeń społecznych, pomoże w sporządzeniu pism do urzędów, wyposaży w wiedzę nt. przeciwdziałania przemocy domowej etc., co wesprze UP w rozwiązywaniu bieżących problemów.

  • Szkolenia zawodowe – 48UPx110h dydakt./UP

By zwiększyć szansę UP na uzyskanie i utrzymanie zatrudnienia dla UP charakteryzujących się brakiem, zdezaktualizowanymi bądź nieadekwatnymi kompetencjami/kwalifikacjami zaplanowano SZKOLENIA ZAWODOWE służące nabyciu kompetencji lub kwalifikacji zawodowych [48 UP*śr.110h dydakt./UP;tj.śr.14 dni*7-8h/UP] w ramach OTWARTEGO PAKIETU SZKOLEŃ konkretne tematy zostaną wskazane w toku proj. w oparciu o zdiagnozowane potrzeby i potencjał każdego UP (zg. z IPD) – indywidualizacja wsparcia. Jednocześnie szkolenia będą uwzględniać rzeczywiste potrzeby na określone kwalifikacje i umiejętności na regionalnym/lokalnym rynku pracy.

Efektem szkoleń będzie nabycie kwalifikacji (określony zestaw efektów uczenia się zg. z ustalonymi dla danej kwalifikacji wymaganiami, których osiągnięcie zostanie sprawdzone w walidacji oraz formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikowania) lub kompetencji (wyodrębniony zestaw efektów uczenia się/kształcenia, które zostaną sprawdzone w procesie walidacji w sposób zg.z wymaganiami ustalonymi dla danej kompetencji. Fakt nabycia kwalifikacji potw. zostanie odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem),rozpoznawalnym i uznawanym w danym środowisku, sektorze lub branży, a fakt nabycia kompetencji poprzez wydanie dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji.

Podczas szkoleń będą wykorzystywane różnorodne, angażujące UP metody kształcenia oraz środki i materiały dydaktyczne. Z uwagi na szerokie spektrum szkoleń możliwych do realizacji, na etapie wniosku nie ma możliwości precyzyjnego określenia programów i wskazania konkretnych materiałów (ww. będzie możliwe dopiero po opracowaniu IPD dla UP).

  • Staże – 40UPx3mies./UP

40 UP z największymi deficytami w zakresie doświadczenia zawodowego zostanie objętych wsparciem w formie 3 miesięcznego stażu, spójnego z tematyką odbytych szkoleń (o ile dotyczy), podczas których wykorzystają posiadane kompetencje i kwalifikacje zawodowe w rzeczywistym środowisku pracy, nabędą praktyczne umiejętności do wykonywania pracy i ostatecznie przełamią bierne postawy.
Po zakończeniu stażu opracowana zostanie ocena, uwzględniająca osiągane rezultaty oraz efekty stażu, a Uczestnik/czka Projektu otrzyma zaświadczenie o odbyciu stażu.

  • Indywidualne pośrednictwo pracy – 60UPx5h/UP

Sprawne wejście na rynek pracy UP zapewni indywidualne WSPARCIE POŚREDNIKA PRACY [60 UP * 5h/UP; 2 spotkania/UP], który pozyska oferty pracy od pracodawców a następnie przedstawi każdemu UP oferty (min.3/UP) zgodne z ich kwalifikacjami i doświadczeniem, a także adekwatne do ich potrzeb i możliwości. Pośrednik (po etapie szkoleń – dla UP niebiorących udziału w stażach, dla pozostałych UP – po zakończeniu stażu) będzie wspierał UP w poruszaniu się po rynku pracy: przygotuje do udziału w rekrutacji (omówi potencjalne pytania rekruterów i zweryfikuje dokumenty aplikacyjne UP) oraz zainicjuje kontakty UP z pracodawcami. Pośrednictwo pracy pomoże w jak najtrafniejszym doborze, w możliwie krótkim terminie odpowiedniego stanowiska pracy dla UP.

W ramach realizacji wszystkich form wsparcia dla Kobiet bez zatrudnienia (zad. 5-12), a w szczególności w ramach treningów kompetencji społecznych, poradnictwa zawodowego, psychologicznego i prawnego, specjaliści wyposażą UP w wiedzę na temat równości szans Kobiet i Mężczyzn na rynku pracy, praw jakie przysługują każdej z płci (np. prawo do równego wynagrodzenia), przejawów dyskryminacji ze względu na płeć, sposobów godzenia życia zawodowego i prywatnego, wyboru zawodu zgodnego z posiadanym potencjałem, a nie zgodnie z panującymi w społeczeństwie stereotypami, etc.

W RAMACH PROJEKTU UCZESTNIKOM/CZKOM PROJEKTU ZAPEWNIAMY:

  • Stypendium szkoleniowe (dla 48 UP);
  • Stypendium stażowe (dla 40 UP);
  • Zwrot kosztów dojazdu (dla ok.30% UP w najtrudniejszej sytuacji);
  • Zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/osobą zależną (dla ok.25% UP w ramach zadania 10 i 11);

UDZIAŁ W PROJEKCIE JEST BEZPŁATNY!

Bezpośrednim rezultatem proj. będzie osiągnięcie wskaźników rezultatu:

  • Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 384 UP,
  • Liczba osób, które podniosły poziom wiedzy w zakresie równości kobiet i mężczyzn dzięki wsparciu w programie – 384 UP,
  • Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu – 16 UP,
  • Liczba osób znajdujących się w lepszej sytuacji na rynku pracy po opuszczeniu programu – 41 UP

Wartość projektu – 1 776 696,96 PLN

Dofinansowanie projektu UE –  1 243 687,87 PLN

Okres realizacji projektu – 01.10.2024 r. – 28.02.2026 r.

DANE DO KONTAKTU

Kierownik projektu – Elwira Paliwoda

tel. kontaktowy: 600 074 516

e-mail.: e.paliwoda@eprojekty.info

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

Załączniki

INFORMACJA DOT. REALIZACJI PROJEKTU - k
INFORMACJA DOT. REALIZACJI PROJEKTU - k.pdf 117 KB

Вложенные приложения

Stawki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 48.969,72 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej

Akty prawne

Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Statystyki i analizy

5,1%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec grudnia 2024 r.

wykres statystyki

Вложенные приложения

Strategie i dokumenty programowe

Powiatowa Rada Rynku Pracy

Opis funkcjonowania Rady Rynku Pracy w nowych ramach prawnych.

Programy i projekty

Wspólna perspektywa- praca

Powiatowy Urząd Pracy w Szamotułach realizuje projekt pod tytułem „Wspólna perspektywa - praca" w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze Europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie 6.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i...

Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy w powiecie szamotulskim (V)

  Powiatowy Urząd w Szamotułach informuje, że nabór uczestników do udziału w oferowanych formach wsparcia w projekcie "Aktywizacja osób bezrobotnych i poszukujących pracy w powiecie szamotulskim (V)" w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego WRPO 2014-2020, został ZAKOŃCZONY. Powiatowy Urząd...

Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie szamotulskim (V)

Powiatowy Urząd Pracy w Szamotułach informuje, że nabór uczestników do udziału w oferowanych formach wsparcia w projekcie "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie szamotulskim (V)" w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój - POWER 2014-2020, został ZAKOŃCZONY.  Powiatowy Urząd...